»Učite se delati dobro, iščite pravico.« (Iz 1,17)
Beseda življenja za mesec januar je vzeta iz prvega poglavja Knjige preroka Izaija. Zgornji stavek so izbrali za teden molitve za edinost kristjanov, ki ga po vsej severni polobli obhajamo od 18. do 25. januarja. Besedila je pripravila skupina kristjanov iz Minnesote v Združenih državah Amerike.[1] Vprašanje pravičnosti je zelo pereče. Neenakost, nasilje in predsodki rastejo na tleh družbe, ki s težavo pričuje o kulturi miru in edinosti.
Izaijevi časi se niso zelo razlikovali od naših. Zaradi vojn, uporov, iskanja bogastva, moči, zaradi malikovanja in izključevanja ubogih je izraelsko ljudstvo zašlo s prave poti. Prerok z zelo ostrimi besedami kliče svoje sonarodnjake k spreobrnjenju in jim kaže pot, kako naj se vrnejo k prvotnemu duhu zaveze, ki jo je Bog sklenil z Abrahamom.
»Učite se delati dobro, iščite pravico.«
Kaj pomeni naučiti se delati dobro? Treba je biti pripravljen učiti se. To terja napor z naše strani. Na naši vsakodnevni poti moramo vedno kaj razumeti, kaj izboljšati, če pa smo naredili napako, lahko začnemo znova.
Kaj pomeni iskati pravico? Pravica je kot zaklad, ki ga je treba iskati, želeti, je cilj našega delovanja. Ko smo pravični, nam to pomaga, da se učimo delati dobro. To pomeni, da znamo razbirati Božjo voljo, ki je naše dobro.
Izaija ponuja konkretne zglede. Bog ima najrajši zatirane, sirote in vdove, saj so najbolj nemočni. Svoje ljudstvo vabi, naj v dejanjih skrbi za druge, posebno za tiste, ki niso sposobni uveljaviti svojih pravic. Verske prakse, obredi, darovanja in molitve mu niso všeč, če jih ne spremljata iskanje in prizadevanje za dobro in pravičnost.
»Učite se delati dobro, iščite pravico.«
Tokratna beseda življenja nas spodbuja, naj pomagamo drugim, naj bo naš pogled pozoren in naj z dejanji pomagamo tistim, ki so v stiski. Naša pot spreobrnjenja zahteva, da odpremo srce, duha in roke predvsem tistim, ki trpijo.
»Želja in iskanje pravičnosti sta od vekomaj zapisani v človekovo vest, v njegovo srce ju je vcepil Bog sam. Toda kljub zmagam in napredku v zgodovini je polno uresničenje Božjega načrta še zelo daleč. Vojne, ki divjajo tudi danes, kakor tudi terorizem in etnični konflikti, so znamenje družbenih in ekonomskih neenakosti, krivic in sovraštva /…/ Brez ljubezni, spoštovanja človeka in pozornosti do njegovih potreb so lahko osebni odnosi brezhibni, lahko pa postanejo tudi uradniški in taki niso zmožni dati zadovoljivih odgovorov na človeške potrebe. Brez ljubezni nikoli ne bo prave pravičnosti, delitve dobrin med bogatimi in revnimi, upoštevanja enkratnosti vsakega moškega in ženske in pozornosti do konkretne situacije, v kateri živijo posamezniki.«[2]
»Učite se delati dobro, iščite pravico.«
Živeti za zedinjen svet pomeni sprejeti rane človeštva in opravljati majhna dejanja, ki lahko pomagajo snovati človeško družino.
»Nekega dne J. iz Argentine po naključju sreča ravnatelja inštituta, v katerem je poučeval in kateri ga je z izgovorom odpustil. Ko ga ravnatelj prepozna, se mu skuša izogniti, toda J. mu gre naproti. Vpraša ga, kaj je novega, in ravnatelj mu pove o težavah v zadnjem obdobju: pove mu, da živi v drugem mestu in išče delo. J. se ponudi, da mu bo pomagal, in naslednji dan med svojimi znanci razširi novico, da išče delo za nekega človeka. Kmalu pride odgovor. Ko ravnatelj izve, da mu je ponujeno novo delo, skoraj ne more verjeti! Delo sprejme, iz srca je hvaležen in ganjen, da se je prav tisti, ki ga je nekoč odpustil, konkretno zavzel zanj.
- je potem “stokratno” povrnjeno: prav v tistem času mu ponudijo dve možnosti za delo, ki si ga je želel, odkar je začel študirati. Tudi on je presenečen in prevzet zaradi te konkretne Božje ljubezni.[3]
Pripravila Patrizia Mazzola in ekipa besede življenja
[1] V Minneapolisu, mestu v Minnesoti, je bil leta 2020 ubit George Floyd. Ob tem umoru se je rodilo gibanje za odpravo vsake oblike rasnega razlikovanja.
[2] Ch. Lubich, Beseda življenja za november 2006.
[3] Prirejeno iz knjižice Il Vangelo del giorno, Città Nuova, leto VIII, št. 1, januar–februar 2022.