Podjetje Sumsindang iz Koreje ima danes 363 zaposlenih. Začelo se je pred 60 leti kot majhna pekarna za kruh, kuhan na pari. video besedilo v nadaljevanju
Grafika- napis: Seul, Južna Koreja.
Povezovalec (italijansko): Preteklega maja je profesor Luigino Bruni, ekonomist, govoril na sedežu nacionalne skupščine v Seulu v Koreji. Naslov konference je bil: “Občestvena ekonomija, nov ekonomski model za vse.”
Ob tej priložnosti je navdušila zgodba pekarne in slaščičarne Sungsimdang, vzbudila je ganjenost in osuplost. Vstopimo v njihovo zgodbo.
(glasba)
Grafika — napis: Čudež dveh vreč moke — Sungsimdang
Povezovalec (italijansko): Čudež dveh vreč moke – Sungsimdang
1950. V Koreji izbruhne civilna vojna, ki traja tri leta. Severni del prebivalstva je pod komunizmom in beži na jug v svobodo. Med njimi je Ghil Sun, ki je zaživel v mestu Daejon.
Ghil Sun moli k Bogu in mu obljubi tole: »Če se bom rešil skupaj z vso družino, bom preostali del življenja živel za reveže!«
Leta 1956 dobi v župniji dve vreči moke. Začne kuhati kruh na pari z imenom Sungsimdang, kar pomeni “Sveto Srce.” Čeprav je bil sam reven, je vsak dan delil kruh potrebnim. In to traja še danes, ne manjka niti en dan.
Sungsimdang ima prostore v centru mesta. 10.000 ljudi vsak dan pri njih kupi kruh.
Park Kyong A, stranka (korejsko) Če pomislim na Sungsimdang, mi pride na misel ‘socialna podelitev, služenje’, ozračje veselja, lep kraj. Rada se vračam.
Spiker (italijansko): Sungsimdang kuha in peče kruh, a ne samo za prodajo, ampak za to, da bi živeli podelitev. Svež kruh odpeljejo v več kot 80 centrov za socialno pomoč.
Im Young Jin, lastnik (korejsko): Vsak dan pošiljamo kruh, ki ostane, različnim ustanovam. V trgovini zato nimamo starega kruha, stranke vedo, da bodo vedno dobile svež kruh. Veliko več prejmemo, kot damo.
Povezovalec (italijansko): Sungsimdang proizvaja več kot 150 vrst kruha, ima več kot 400 zaposlenih, ki delajo z veliko vnemo. Ponosni so, da so del te družine.
Kljub rasti podjetja je Fedes, njegov lastnik, izkusil veliko praznino in je imel težave z zaposlenimi.
Leta 1999 so se lastniki Sungsimdanga udeležili mednarodne šole občestvene ekonomije v Tagaytayu na Filipinih. Tako se pred njimi odpre nova pot: voditi podjetje v ‘altruističnem’ duhu in tako prispevati za dobrobit družbe.
Kim Mi Jin, lastnica Sungsimdang (korejsko): Takrat smo imeli za 4.000.000 evrov dolgov, bil je prevelik izziv. Vendar smo razumeli, da lahko Sungsimdang postane podjetje OE. Ob vrnitvi v Korejo smo začeli odvajati 800 evrov, to je mesečna plača zaposlenega. Na vrata smo napisali “Sungsimdang, podjetje OE”. Leta 2001 se je podjetje preimenovalo v “Rosso Co. Ltd”.
Povezovalec (italijansko): Leta 2005 je izbruhnil požar, ki je uničil celotno stavbo. Sungsimdang je v hudi krizi. Toda naslednji dan se zgodi nekaj nepričakovanega.
Z geslom “Podjetje v pepelu. Mi ga bomo na novo zgradili!” Vsi zaposleni pridejo in obnavljajo. Po enem tednu so znova začeli peči kruh! Podjetje je bilo skoraj brez denarja, vendar so se osredotočili na “geslo”, ki so ga prejeli od Chiare: »Pred vsemi ljudmi skušajte skrbeti za dobro« (Rim 12,17), izbrano kot filozofija vodenja podjetja, da bi tako postavili v središče človeka.
Zatem so imeli za 30 % večjo prodajo in odločili so se, da bodo kot stimulacijo 15 % dobička razdelili zaposlenim.
(glasba)
Prejšnji mesec je podjetje praznovalo 60 let obstoja. Z geslom: »Moje mesto, moj Sungsimdang” se je podjetje odpovedalo trženju v velikih trgovinah v Seulu, ostalo je v Daejonu kot lokalna pekarna. Ob praznovanju 60. obletnice sta prišla tudi škof in župan mesta, nacionalni in tuji podjetniki, ki hočejo sprejeti za svojo podjetniško filozofijo OE Sungsimdanga.
Predsednik Okada, Okada Food Company, Japonska (japonsko): Sungsimdang se obvezuje proizvajati zdravo hrano, higiensko varno, ki jo lahko mirno jemo, nenehno oblikuje svoje zaposlene. Ti vidiki me prevzamejo, res se je treba učiti.
(glasba)
Povezovalec (italijansko): Tako je podjetje Sungsimdang postalo sestavni del kulture Daejona. Je kraj, ki ga je treba obiskati med turističnim ogledom mesta. Vsak konec tedna se pred trgovino ustvari dolga vrsta ljudi, ki hočejo kupiti kruh.
»Pred vsemi ljudmi skušajte skrbeti za dobro« pomeni osrečevati vse: stranke in zaposlene, partnerje in lokalno skupnost.
Yoon Hyun Don, zaposlen (korejsko): Res je, kruh je nekaj preprostega, a tudi majhna stvar se lahko dotakne srca in majhno dejanje ljubezni lahko ogreje našo družbo. Delam s tem prepričanjem!
(glasba)
Grafika – napis: Na različnih prodajnih mestih vsak dan Sungsimdang deli kruh 80 centrom kot socialno pomoč v vrednosti kakih 25.000 € na mesec.