Livio BertolaLivio Bertola je italijanski podjetnik. Nedavno je imel z italijansko televizijo TV 2000 pogovor o svojem srečanju z občestveno ekonomijo in o presenetljivem življenju, ki se je razvilo iz tega.

 

“Bog piše naravnost na krivih vrsticah; mi se moramo samo prepustiti njegovi ljubezni kljub našim omejenostim.” Livio Bertola, podjetnik iz Marene, Cuneo, je tako končal pogovor konec septembra 2013 z novinarko in voditeljico oddaje V središču dni italijanske televizijske mreže TV 2000.
Bertola Livio conChiaraLubichLivio je povedal, kako se je kot mlad vojak v Rimu srečal z duhovnikom, njegovim vrstnikom, in ob tem srečanju slišal glas, ki ga je klical. Isti glas je zaslišal nekaj mesecev pozneje, ko se je srečal z Gibanjem fokolarov, in drugič leta 1995 na srečanju dialoga z ljudmi brez verskega prepričanja s samo Chiaro Lubich. Od tedaj je duhovnost edinosti postala zanj življenjski slog, ki je spremenil tudi družino, a tudi odnose znotraj podjetja, ki je od tedaj naprej organizirano po načelih občestvene ekonomije, kar je prineslo nepredvidene in pogosto presenetljive rezultate.
Podjetje Bertola rl je leta 1946 ustanovil njegov oče z dvema stricema. Danes je vodilno na področju kromiranja, ima kakih trideset zaposlenih in med njegove stranke spadajo pomembna italijanska podjetja, kot so Technogym, Ducati, Guzzi, Piaggio. Leta 1991 je Livio začel voditi to podjetje in štiri leta kasneje, 1995, je prišlo do preobrata: “Ko sem na začetku devetdesetih let slišal govoriti o občestveni ekonomiji,” je povedal, “sem hotel odkriti , za kaj gre.”
Šel je v Loppiano, mestece Gibanja fokolarov blizu Firenc, in se srečal s Chiaro Lubich, ustanoviteljico Gibanja. “Slišal sem jo, ko je govorila skupini ljudi brez verskega prepričanja, agnostikov, kristjanov.” Povedala je: “V življenju je najpomembnejše ljubiti. Ljubiti vse, ljubiti prvi, ljubiti tako, da se postavimo v kožo drugega, zlasti pa ljubiti brez interesa.”
Življenje Livia se je spremenilo in osrednjost osebe ga spodbuja, da začne gledati z drugimi očmi na zaposlene, na dobavitelje, stranke, celo na konkurenco. Tudi način dela znotraj podjetja ni več isti. “Z zaposlenimi v podjetju se je ustvarilo prijateljstvo, ki se nadaljuje tudi zunaj časa službe.”
Več zaposlenih je muslimanov. Tudi njim je predlagal živeti po načelu “zlatega pravila”, ki ga upoštevajo vsa verstva in ljudje dobre volje: “Vse, kar bi radi, da ljudje storijo vam, storite tudi vi njim”. Pogosto sem bil pri njih doma, zanimal sem se za osebne situacije. “Preden smo se spoznali,” so mi dejali , “smo se tu v Italiji čutili samo tujci. Danes pa, odkar smo spoznali skupaj z vami evangeljsko ljubezen, čutimo, da smo družina!” Nekoč je Livio izvedel za težavo dveh zunajevropskih tujcev.
Bertola Srl 01Dela za njegovo podjetje tedaj ni bilo veliko, “vendar sem hotel zaupati Bogu,” je povedal, “in sem ju zaposlil. Uspeli smo poskrbeti tudi za stanovanje in pohištvo. Za oba mlada človeka se je življenje izboljšalo, a tudi za podjetje: skoraj nemogoče je pojasniti, a prejeli smo veliko naročilo, zaradi katerega smo lahko povečali zaposlovanje.”
In kriza? “Seveda si prizadevamo najti alternativno delo, da bi prišli do novih strank, zlasti pa merimo na bratske odnose, se trudimo delati dobro za druge, tako delamo vedno boljše in tudi trg je to opazil. Primer? Veliko podjetje, ki se je odločilo, da ne bomo več proizvajali zanje, ampak v tujini zaradi nižjih cen, se je vrnilo k nam, ker je ugotovilo, da se kakovost splača.”
Tudi podjetje Bertola Srl je že leta dolgo povezana z mrežo podjetij, ki sprejemajo občestveno gospodarstvo in leta 2012 se je nekaterim podjetnikom iz Italije zdelo primerno ustanoviti Italijansko združenje podjetnikov za občestveno gospodarstvo (AIPEC), odprta vsem, ki bi se hoteli pridružiti. Livio Bertola je bil izvoljen in je sedanji predsednik tega združenja (za informacije www.aipec.it).

Povezava do spletnega naslova intervjuja (v italijanščini)