Santo_Domingo_1Santo Domingo je turistično izjemno zanimiv cilj na zelo revnem otoku v Srednji Ameriki. Tudi tukaj ideal bratstva, ki ga živijo zlasti mladi, ustvarja novo kulturo z odgovori na rane mesta.

Santo Domingo, prestolnica Dominikanske republike, je tudi prestolnica mednarodnega turizma v najodličnejšem pomenu. Pokrajine ob morju so med najlepšimi na svetu, zato vsako leto pritegne veliko število obiskovalcev.
Hkrati pa tukaj kraljuje revščina, saj otok že dolgo izkoriščajo multinacionalke in zahodne države, njihovo delovanje pa skoraj nikoli ne gre v prid lokalnemu prebivalstvu.
Bedo pogosto spremlja nerazvitost v kulturnem in vzgojnem pomenu, zaradi česar je težko razvijati talente teh ljudi. Dodatno so mladi zaradi revščine bolj dovzetni za organiziran kriminal, ki je za nekatere edina možnost preživetja.
Z namenom odgovoriti na take vrste rane, si skupina mladih iz mesta zaradi ideala vesoljnega bratstva prizadeva spodbujati značilno ustvarjalnost teh ljudi in ponuditi nove možnosti za delo, hkrati pa predlagati zanimiv način “vzgoje in izobraževanja”.
Tako je nastalo podjetje “Jóvenes Creativos”, ki proizvaja vzgojne igrače iz lesa in daje delo mladim iz četrti El Café, eni od najbolj ogroženih v mestu.
Malo podjetje dela tako dobro, da so ga priporočili velikemu trgovskemu centru, morda največjemu v mestu. Ponudba je bila izjemna: imeti prostor za njihove izdelke, z oznako “etični proizvodi”, ločen od drugih igrač. Priložnost je bila dobra in mladi so jo sprejeli z odprtimi rokami, pripravili so razstavo v obliki hišice.
A da bi obstali na trgu, je bilo treba obdelati prodajno strategijo, ustvariti uradno šifro za vsako igračo, pripraviti knjižico z navodili, in vse to je pomenilo korak naprej v kakovosti našega dela.
Vsak dan lahko več tisoč ljudi spozna njihov projekt na stojnici in v “hišici”, odprti od 8h do 22h. To delo pomeni veliko pozitivnega zlasti za delavce “Jóvenes Creativos”, saj so odraščali na ulici, brez prihodnosti, edino upanje je bilo najti kakšno priložnostno delo in hrano za tisti dan.
Možnost delati nekaj, kar jim je všeč, spoštovati urnik, naučiti se biti vljudni z ljudmi, urejati prodajo in spoštovati dogovore z drugimi ljudmi: to je prvi vzgojni pouk in upanje za prihodnost.
Prodajo precej proizvodov in z resnim delom ter se primerjanjem s prodajalci iz drugih trgovin se učijo pomembnih stvari za življenje. Vse to daje večjo veljavnost začetnemu navdihu podjetja, ki je bilo ustanovljeno za to, da bi dalo boljšo prihodnost nekomu, ki ni mogel odločati o ničemer. Če bodo mladi bolj navajeni delati in jim ne bo treba biti nikogaršnji sužnji, bodo pridobili svobodo, zaradi katere bodo lahko gradili mesto, ki ne bo lepše samo za turiste, ampak tudi zanje.
V mestni četrti “El Cafè” se hkrati med najrevnejšimi prebivalci nadaljuje vzgoja in izobraževanje mladih, ki jim potem ponudijo možnost dela v trgovinah. Prav to delo, ki poteka na ulicah, po domovih in v tesnem stiku z ljudmi, je najbolj dragoceno za dvig ravni človeka vrednega življenja te četrti.
Tem mladim je treba znova vliti upanje, jih iztrgati iz spirale organiziranega kriminala, ki ga je toliko v skupnosti, v kateri živijo.

Odpirajo se nove možnosti in nove trgovine, da bi lahko še številni drugi mladi iz četrti izboljšali svoje življenje in življenje svojega mesta.
Margarita Cano – Santo Domingo (Dominikanska republika)

Vir: www.new-humanity.org