Izbira Ornelle Seca: manjši osebni zaslužek, da bi zaščitila zaposlene in stranke ter pomagala potrebnim.
Sara Fornaro
Vir: Città Nuova
Kosilo v restavraciji je bila zadnja izmed stvari, ki se jih je Ornella Seca odrekla, da ne bi odpustila zaposlenih. Obstajajo ljudje, kakršna je ta podjetnica, ki so v času krize pripravljeni si prinesti obrok od doma, da bi le spodbujala vrednote, v katere verjame.
Smo v manjšem mestu srednje Italije. Ornella je najprej delala v svetu zavarovalnic in je bila najprej uslužbenka, potem svetovalka, sodelavka in agentka, ki vodi pet pisarn neke zavarovalniške agencije in ima 4.700 strank ter je delodajalka šestim zaposlenim in sedmim sodelavcem. To je velika družina, odprta tistim, ki so v potrebi. Tako se je odločila leta 2002, ko je sprejela projekt občestvene ekonomije.(OE).
»Moj poklic,« je povedala, »se običajno prenaša z očeta na sina. Jaz nisem imela takega očeta za seboj, ampak sem bila vedno trdno prepričana o obstoju “skritega družabnika” – kakor je Chiara Lubich imenovala Boga, ki s svojo previdnostjo posega v naše življenje in zato tudi v upravljanje podjetja –, ki me je vedno podpiral.« Tako je bilo. Ob vsaki težavi – povečanje stroškov, manj strank, težave s financiranjem – se je pojavila možnost za urejeno bilanco in tako je lahko dajala tretjino dobička za potrebne. Tako je pojasnila Ornella: »To izbiro spoštujem tudi tedaj, ko bi si lahko zaradi nižjega dobička premislila.«
Ne le to. Ko je drugim pripovedovala svoje izkušnje, je prenesla vrednote OE in kulturo dajanja drugim kolegom. Se zdi nemogoče? In vendar ni tako. »Običajno se zanimanje poveča, ko ljudje odkrijejo, da občestvena ekonomija ni filantropija, ampak možnost bolj pravične delitve dohodkov.«
Zdaj se pripravlja na ustanovitev “občestvenega zavarovanja”, kakor je to povedal ekonomist Luigino Bruni. »Ta ideja se oblikuje v inkubatorju podjetniške cone Lionello v Incisi Val d’Arno. Pripadamo različnim disciplinam, smo pa izbrali izviren pristop na področju zavarovanja. Izhajamo iz ponovnega odkritja izvirnega pomena zavarovanja: vzajemnost. Nastalo je nekaj novega, zdaj iščemo obliko, da bi to predstavili tržišču.«
Ti podjetniki so res dobri! V moči svojih zamisli hočejo najti načine, da bi značilnosti OE predstavili drugim. Tako je nastalo združenje italijanskih podjetnikov za občestveno ekonomijo, Aipec. Ornella je ena od ustanovnih članov in pove: Prav to je manjkalo: potem ko so OE poglabljali ekonomisti in študentje z diplomskimi nalogami, je bil potreben pripomoček za večjo prepoznavnost.«
Zakaj se podjetnik odloči za OE? »Prva stvar je doslednost. OE je bil odgovor Chiare Lubich na revščino, ki jo je videla v barakarskih naseljih v San Paolu, in jaz hočem storiti, kar lahko, da bi obvarovala nekoga, ki dela z menoj. Zakaj misliti na reveže? Ker morajo biti družbeni odnosi pristni, pravični. To, kar hočem zase, zakaj ne bi smela hoteti tudi za druge? Občestvo med podjetniki, podelitev na vseh ravneh, ki se rojeva s tem načinom poslovanja, je lahko odgovor, da bi pomagala tudi svoji državi, ki je v tem obdobju pod prevelikim pritiskom.«