Poljska, EKa je podjetje občestvene ekonomije in v video prispevku nam povedo, kako živijo izzive in kakšne so njihove perspektive. video
Boguslaw Musiolik, predsednik družbe EKa (poljsko): Leta 1991 je prišel tudi na Poljsko projekt občestvene ekonomije. Na začetku se nam je zdelo nekaj negativnega, kakor bi to pomenilo vrnitev v komunizem. Kmalu pa smo ugotovili, kako zelo se razlikuje od komunizma. Ta zamisel te usmerja k drugemu in to nas je zelo pritegnilo.
Kmalu za tem smo se srečali z dvema mladima človekoma iz Šlezije, ki sta prodajala prehranbene proizvode. Tudi nje je pritegnila občestvena ekonomija in odločili smo se, da delamo skupaj, da ustanovimo skupno podjetje. Kljub temu da sta oddelka zelo različna, nas je ideja tako močno povezala, da je prišlo do dobrega sodelovanja in podjetje se je hitro razvijalo.
Spiker (italijansko): S koncem komunizma je začel prihajati na Poljsko tuji kapital kot poplava. Nastajali so komercialni centri in velike samopostrežne trgovine. Te so bile huda konkurenca lokalni trgovini in veliko podjetij je propadlo.
Robert Szczepanski, CdA EKa (poljsko): Kriza je bila močna. Več podjetij nam ni plačevalo. Zato smo imeli precejšnjo izgubo. Na žalost me je v tistem času zadela možganska kap in sem bil leto in pol izven podjetja. Lahko sem samo molil, moji družabniki pa so na najboljši možni način peljali podjetje naprej.
Alojzy Lazar (poljsko): Eno od propadlih podjetij nam je bilo dolžno več tisoč zlotov. Imeli smo dve izbiri: po pravni poti zahtevati vračilo dolga ali začeti dialog in se vživeti v situacijo, ki je bila zanje zelo težka. Izbrali smo drugo možnost.
Povezovelac (italijansko): Tako so zaposlili štiri njihove delavce in lastništvo je prešlo na trgovino Eka, vključno s prepoznavno juho Žurek, izdelano na osnovi ržene moke, ki jo je podjetje proizvajalo na družinski ravni.
Alojzy Lazar (poljsko): Učinek te spremembe je, da danes proizvajamo Žurek in Šmalek in ti dve juhi sta za nas zelo pomemben vir dohodka.
Robert Szczepanski (poljsko): Danes imamo skoraj štirideset delavcev, šest družabnikov s Poljske in enega iz Nemčije. Letno ustvarimo za 9 milijonov zlotov. Po mojem se splača peljati naprej podjetje, ki temelji na vrednotah občestvene ekonomije. (ploskanje)