S to pripovedjo se poglobimo v vsakdanje življenje podjetnikov občestvenega gospodarstva, ki tudi sami živijo svoje »uboštvo«. Spregovoril nam bo Argentinec Germán M. Jorge.

 

Zazvonil je telefon. Na drugi strani je bil naš glavni tekmec v okolici – ima tovarno, ki proizvaja cement.

Vprašal me je, če mu lahko prodamo določeno količino cementa, ker mu drugi dobavitelji ne dajo več na kredit.

Takrat so imeli velike težave na finančnem področju, ker je propadlo njihovo družinsko podjetje z vsemi posledicami.

Vedel sem, da je situacija zelo težka in v sebi sem začutil, da je prišel težko pričakovani trenutek: imel sem priložnost vrniti mu. Ta tekmec je zelo intenzivno delal proti meni na trgu in drugim je govoril, da je bila njegova napaka ta, da mi je pustil preveč svobode.

Po njegovi prošnji, se je pogovor nadaljeval približno takole:

Brez skrbi, v ponedeljek dobiš cement.

Ne vem pa, če bodo čeki pripravljeni do takrat, že dva meseca nimam za plačo.

Ni problema; pokliči me, ko bodo pripravljeni.

Koliko ti bom dolžan?

Plačaš toliko, kolikor plačam jaz. Toliko mi boš plačal.

Ampak tako ne zaslužiš ničesar.

Nima pomena, da tu jaz zaslužim; vi ne boste nikoli moje stranke in sedaj potrebujete pomoč.

Zahvalil se je in pogovor sva končala. Zagotovim vam lahko, da je bila polnost veselja, ki sem ga takrat občutil, vredna veliko več kot tisti cement.

To je presenetilo moje delavce, ki na začetku niso razumeli in sem jim moral razložiti, da ni toliko pomemben dogodek sam po sebi, kot pa to, kaj lahko tako dejanje vzbudi v našem podjetju in zunaj njega.

Tisti mesec smo dosegli rekordno prodajo in ravno sredi največje krize smo uspeli prodati približno 30% več v primerjavi z istim obdobjem prejšnjega leta.

Tak način vzpostavljanja odnosov, ko se dam na razpolago drugim, je povečal naš ugled in vsak dan prihajajo nove priložnosti za sklepanja poslov, skoraj jih ni treba iskati. Prepričan sem: če bi podjetja ugotovila, da korenito življenje občestvenega gospodarstva koristi tudi denarno, ne bi omahovala v življenju teh načel.

Germán M. Jorge

Vir: Občestveno gospodarstvo – nova kultura, št.30